Text Widget

Hello there, this is a custom widget area, you can add anything here or in mollis est fringilla non. Vestibulum et felis lacus. Curabitur sed.

Our Pages

Blog Categories

Arama

Seyahat       Şehirler

Kısaca Selanik turu

11.11.2013 Tarihinde yayınlandı

Selanik'le ilgili yazacaklarımı nedense uzun zamandır salladım, kış tembelliği çöktü üstüme gailba. Son dönemlerde Yunanistan'a  çok keyifli bir seyahat yaptım.Aslında bu seyahati tek seferde yazmam haksızlık olur, o yüzden bölümler halinde yazacağım. İlk bölümünü Kavala'da kaldığım o muhteşem İmaret otelle yazmıştım şimdi de devamı geliyor.

İstanbul’dan yola çıkıp yönümüzü  İpsala sınır kapısına çevirdik.İstanbul’dan  İpsalaya yaklaşık 1,5 saatte varıyorsunuz, orada arabanın gümrük işlemleri vs hallettikten sonra Alexandrapouli’ye yani Dedeağaç'a doğru devam ettik.orada oldukça ketifli bir öğlen yemeği yedikten sonra ver elini Selanik...Akşamüstü saat 4’e doğru Selaniğe varmıştık.Thesaloniki yani Selanik İzmir'i andıran birsahil şehir.Yunanistan’ın ikinci büyük şehri olan Selanik aynı İzmir'de ki kordonu andıran deniz kenarında yürüyebileceğiniz hoş bir alana da sahip.

Biz The Excelsior diye bir otelde kaldık. Tavsiye ederim. Butik otel tadında ki otelin 34 odası var.1924 te yapılan bir binayı bugünün şartları ile modernize ederek otel  haline getirmişler.Şehir merkezinde olduğu için heryere yürüme mesafesinde .

Hemen yakında ki Ladadika bölgesinde Katouni sokağı tam eğlence merkezi..birçok taverna ile dolu. 1901  adlı tavernada biz keyifli bir yemek yedik ayrıcaa  full tou mezze de oldukça keyifli başka bir yer tavsiye eederim.

Tabii Selaniğe gidip’te Atatürk’ün evini gezmemek olmaz.Türk konsolosluğunun hemen yanında bulunan bu bina yeni renove edilmiş ve su anda müze gibi ziyaret edilebiliniyor.

Selanik çok hoş keyifli bir şehir en önemlisi fiyatları İstanbul’la karşılaştırınca çok ucuz.Ben çok sevdim.tabii sadece 1.5 gün kaldığımızdan çok fazla yer ziyaret edemedik o yüzden de tekrar gitmemiz şart oldu!